Zagadnienia naukowo-badawcze podejmowane w ZMTiMNK

  • Drgania elementów konstrukcji inżynierskich wywołane ruchomymi obciążeniami
  • Dynamika i pełzanie nawierzchni drogowo-lotniskowych i kolejowych, z uwzględnieniem sprężysto-lepko-plastycznych własności materiałów
  • Modelowanie konstytutywne materiałów o nieklasycznych właściwościach (np. stopy z pamięcią kształtu SMA)
  • Symulacje MES zderzeń pojazdów, odporność zderzeniowa autobusów (we współpracy z CIAL)
    http://www.eng.fsu.edu/~wekezer/crashworthiness.html
  • Wytężenie, nośność i trwałość konstrukcji nawierzchni komunikacyjnych (zastosowanie metod mechanistycznych) (PREZENTACJA)
  • Metody obliczeniowe (analityczne i numeryczne, w tym MES) w analizie nawierzchni komunikacyjnych
  • Analiza konstrukcji w warunkach pożarowych (w ramach COST Action TU0904 - Integrated Fire Engineering and Response
    http://people.fsv.cvut.cz/www/wald/fire/ifer/index.htm
  • Stateczność konstrukcji inżynierskich
  • Konstrukcje inżynierskie i budowlane poddane obciążeniom wyjątkowym.


Wykorzystywane oprogramowanie naukowo inżynierskie:
ABAQUS, LS-Dyna, LS-OPT, ANSYS, STAR CCM+, Patran, MATLAB, COMSOL, Simulink, Mathematica, Mathcad, Maple.

Opieka naukowa nad wykorzystaniem wydziałowego klastra obliczeniowego CIVIL
http://netwiki.il.pw.edu.pl/index.php/Klaster_civil

 

SEMINARIUM
PROBLEMY BADAWCZO NAUKOWE W INŻYNIERII DRÓG I MOSTÓW
Prezentacja działalności ZMTiMNK

 

Politechnika Warszawska

Instagram

Wydarzenia

The 4th International Conference on Sustainable Development in Civil, Urban and Transportation Engineering,
October 14th–17th 2024, Wrocław, Poland
https://cute2024.pwr.edu.pl/
------------------------------------

Ksiązki